maandag 21 februari 2011

Fiona Zondervan

Hangbuikzwijn, brons, 20 cm lang

Varkentje, brons, 12cm lang




22 jaar al maak ik beelden van dieren.
Een liefde, een gekte, een manier van leven.

Het hangbuikzwijn maakte ik na een bezoek aan de geitenboerderij in het Amsterdamse bos.
Daar liepen naast zeker honderd geiten ook een stuk of 10 hangbuikzwijntjes, van groot tot klein. Ik wilde er ook één.
Maar voor een echte had ik geen plek!

Het beeldje van het varken dat ik maakte in 1999 is mij zeer dierbaar.
Ik maakte het ter nagedachtenis aan mijn opa, Pakie.
Hij heeft de liefde voor dieren in mij wakker gemaakt.
De varkensstal waar ik als kind kwam, rook heerlijk naar vers stro en natuurlijk naar poep.
Die geuren brengen mij nog steeds ver terug in de tijd.




www.fionazondervan.nl
www.beeldenvandieren.blogspot.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten