maandag 24 januari 2011

Geert Schreuder

"Varken"

acryl op paneel, 2000

40 x 40 cm

Hoe zal ik nou schrijven ,waarom ik dat varken geschilderd heb. Hij was schilderbaar.
In die tijd wilde ik wel meer varkens maken, in de buitenlucht ; gewone,ordinaire ,roze Nederlandse varkens, maar ik kwam ze te weinig tegen, toen is dat weer overgegaan.

Illustratie voor het boek 'Van Tisternait en Aalbegeer'( 1987) , door Gré van der Veen ( 1936)

aquarel, potlood

16 x 16 cm


Het boekje gaat over een hondje en een varkentje die verdwalen en weer heelhuids thuiskomen.


"Doe lutje routerd, hier op aan !

In vouerbak zit vrizze praan.

Doe deugennait, ik zuik mie dood.

Doe heurst in t hok en nait bie d'sloot ! "


Geert Schreuder ( 1949) is kunstenaar en illustrator.

Hij woont en werkt in Onstwedde( Groningen)


www.geertschreuder.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten